Olej napędowy - Arktyczny
Olej napędowy Arktyczny przeznaczony jest do napędzania silników o zapłonie samoczynnym, zwłaszcza w okresie zimowym,
gdzie temperatura otoczenia spada znacznie poniżej -20oC.
Parametr | Jednostka | Zakres | Metoda badań | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
min. | max. | ||||||
Liczba centanowa | - | 51,0 | - | PN-EN ISO 5165 | |||
Indeks centanowy | - | 46,0 | - | PN-EN ISO 4264 | |||
Gęstość w temp. 15 oC | kg/m3 | 800,0 | 840,0 | PN-EN ISO 12185 PN-EN ISO 3675 |
|||
Zawartość wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych | %(m/m) | - | 7,0 | PN-EN 12916 | |||
Zawartość siarki | mg/kg | - | 10,0 | PN-EN ISO 20846 PN-EN ISO 20884 |
|||
Zawartość manganu | mg/l | - | 2,0 | PN-EN 16576 | |||
Temperatura zapłonu | oC | 56,0 | - | PN-EN ISO 2719 | |||
Pozostałość po koksowaniu w 10% pozostałości destylacyjnej | %(m/m) | - | 0,30 | PN-EN ISO 10370 | |||
Pozostałość po spopieleniu | %(m/m) | - | 0,010 | PN-EN ISO 6245 | |||
Zawartość wody | mg/kg | - | 200 | PN-EN ISO 12937 | |||
Zawartość zanieczyszczeń stałych | mg/kg | - | 24 | PN-EN 12662 | |||
Badanie działania korodującego na miedź (czas: 3 h, temp.: 50 oC) | klasa | 1 | - | PN-EN ISO 2160 | |||
Stabilność oksydacyjna | g/m3 | - | 25 | PN-ISO 12205 | |||
Smarność, skorygowana średnica śladu zużycia (WSI,4) w temp. 60oC | mm | - | 460 | PN-EN ISO 12156-1 | |||
Lepkość kinematyczna w temp. 40 oC | mm2/s | 1,500 | 4,000 | PN-EN ISO 3104 | |||
Skład frakcyjny | PN-EN ISO 3405 | ||||||
do temp. 180 oC destyluje | %(V/V) | - | 10 | ||||
do temp. 340 oC destyluje | %(V/V) | 95 | - | ||||
Temperatura zablokowania zimnego filtru (CFPP) | oC | - | -32 | PN-EN 116 | |||
Temperatura mętnienia | oC | - | -22 | PN-ISO 3015 |